5 saker i London

Jag har 5 punkter jag tycker man ska göra då man besöker London.
 
1. Madame Tussauds
madame tussauds tycker jag är ett måste.
vaxdockorna är verkligen så bra gjorda och
det är verkligen roligt att gå runt och kolla där och ta bilder.
Dom har en även en 4D bio som man får testa på och det rekommenderar jag verkligen.
jag har varit där två gånger tidigare och skulle inte tacka nej till en gång till.
länk till sidan: https://www.madametussauds.com/London/ 
 
2. Towern
Towern är en gammal fästning i London som är placerad vid themesen väldigt nära towerbridge.
det är en verkligen en upplevelse och rekommenderar att gå guideturen om du är bra på engelska.
det finns ett museum mitt i området där det finns massor med gamla rustningar vapen m.m.
även något som är väldigt intressant är att vakterna för towern bor där året runt och kan inte gå utanför området efter 22.00 på kvällen.
 
3. Harrods
Harrods är ungefär som en blandning av ett köpcentrum och en väldigt stor affär.
den har olika avdelningar men allt går som in i varandra på ett sätt.
jag tycker att man ska besöka den affären bara för att kolla då det är väldigt fint där.
Allt är väldigt dyrt där men tycker det är värt ett besök även om man bara känner för att kolla.
 
4. Primark
vi har ju även det "berömda" Primark. om man gillar det biligt men ändå vill ha kvalitet,
då rekommenderar jag primark. Dom har verkligen allt, man hittar alltid något man vill ha,
tröjor, byxor, träningskläder, underkläder, skor, väskor, inredning och massa mer så tycker verkligen man ska ta sig tiden till ett besök på Primark.
 
5. London Eye
London eye är verkligen något man ska testa om man inte är höjdrädd och vill ha en överblick över staden.
Utsikten därifrån är verkligen underbar! man ser allt och man hinner verkligen kolla på staden där uppe då man inte åker speciellt snabbt. men rekommenderar en tur i London eye.
 
Sen har jag en liten bonuspunkt och det är Londons tunnelbanadet är verkligen ett färdsätt jag rekommenderar det är absolut den finaste och fräschaste tunnelbanan jag åkt, så mycket bättre än Sveríges. det är verkligen smidigt också och man kan ta sig i princip överallt.
så tunnelbana i London rekommenderar jag verkligen!
 
Det är mina fem tips jag valde att lägga upp sen finns det massor med saker men då blir inlägget så långt och då blir det bara jobbigt att läsa.
Så tog bara dom här fem så kanske det kommer en uppföljare i framtiden.
 
här nere kommer det lite bilder från mina två londonreser jag har gjort. första gjorde jag 2007 om jag inte minns fel och den andra gjorde jag i mars 2015.
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se

HannaVic logotype